Saturday, May 7, 2011

saya x kenal pun pak cik..

salamualaik..

.
..
...
....
.....


pg ni aku n ajiya ke tasik permaisuri untk joging2 kuarkn peluh yg da lame duk b'tapa dlm bdn.. heh
kami mmg joging, tp x sepenuhnye lar, it's better thn tido je kat bilik, ^^
da pnt2 b'lari2 ni, kitorng pon sngh kat sorang pak cik yg duk jual air..
mmg selalu da pak cik tu jual air kat citu, pastu tngk air roselle die huh, mcm best,
aku n ajiya pon beli la, "masam masam manis" rase die.. mmg indah!

lps tu kitorng teruskn satu pusing lg, dengn jalan kaki laju,.
jalan laju-laju ni naik krem kaki aku rase dr jog biase,
da abis satu pusingn, kami pon g amik air roselle yg dh dtmph tu..
duduk berhat smbil dgr pak cik tu b'cerita..

mmg bnyk cerita, komplete dari a smpai z.. pak cik tu ckp :

1. hidup kita ni mcm bola getah putih {akan sntiasa melantun ke mana2} 

2. dlm hidup ni mesti kene ada 5 S { SOLAT, SYUKUR, SABAR, SENYUM, SEDEKAH}

3. mesti kene ada DUIT { doa, usaha, istiqamah, tawakal} - da lupe btl ke tak ayt ni,.

4. setiap kali kita bgn tido b'syukur sbb Allah masih bagi peluang kat kite lg untk hidup

5. ingat kata2 ni " I do my best, becoz I'm special"

tu la antara p'kongsian pak cik tu kat aku n ajiya,
ssh nk jupe orng kat KL ni mcm die,
mmg lame kitorang kat tasik td, 
dr kul 8 smpai 10 ++ ar..
huuuu..

rasa hati ; jgn b'prasangka buruk dgn orng, tp x blh b'prangsangka baik sngt.. ^_^ 




No comments:

Post a Comment