Sunday, May 29, 2011

3 SITUASI

salamualaik...
alhamdulillah, skrng da kat umah. baru je lps blk dr mkn kenduri (akviti thnan wajib, bile blk kg) hahaha
kucing kat umah kau "Eby ngn Omei" pun da besar,. cpt je diorang ni m'besar, tngl 2 bulan blk da nk masuk alam remaja u.. :))


sbnrnye aku nk story pasal kejadian semalam kat McD mase mkn2, b4 naik bus kat Putra..
mcm biase, da solat sume, aku ngn azie pun lapar kebulor, kitorang pun decide la nk mkn mcD jer.. da siap order, g la cari tmpt duduk yg private la ckit (kononnyer la) untk kitorag b'dua.. sdng duk mkn ni.,
.
..
...


SITUASI 1 
datang la sorang lelaki berbaju hitam berjalan2 smbil menari (blh byng x) smbil pegang satu bekas makanan,, dlm hati aku ni (bakpe pulop laki ni jalan gitu?) hmm, ok teruskn mkn,. pastu lelaki tu jalan macam biasa, aku pun x de la nk syak ape2, tetiba die jalan ala2 menari lagi, pastu die ambil sisa makanan kat dalam bekas yg dah ditinggalkan pelanggan lain.. aku da pelik, dalam hati lg (hiss, bakpe laki ni, pelik ni) azie pun kate "x leh tngk sngt orng g2 tu, lain mcm jer" kitorang mkn dlm keadaan yg da x selesa, takot, berdebar dn mcm2.. nk telan fries pun mcm x tertelan. lelaki b'baju hitam tu pon ronda2 lg, die lalu tepi kitorang (hanya Allah je la yg tahu betapa takutnye) mase tu die tunjuk bekas makanan yg die pegang, aku perasan ade bau yg kurang menyenangkan mase die lalu.. haaaaaaa.. abng McD, tu pon perasan la ade lelaki pelik ni, die pun duk tngk jgk, tp muke die mcm takot2 nk tegor, mase laki tu lalu tepi abng McD tu, die pun suh laki tu kuar, tp laki tu masih x keluar2.. tmbh menakotkn lg, lelaki tu dtng kat aku n azie tnye "x nk tolong ke, x nak tolong" azie dan aku ni hanya mampu tunduk n gelengkan kepala, bimbang jgk kalu die capai ape2 kat meja kami tu.. cuakss sngt!!! *_*


SITUASI 2
masih dlm McD, lelaki pelik da kuar.. jln menari2 kat luar,. datang sorang pak cik dengan beberapa keping kertas yg dibinding, aku perasan ade perkataan .... Penyayang (ape tah, da lupe) pak cik tu duk bercerita ape, aku pun x tahu, mcm da hafal skrip, smbil menutup mata, dlm hatiku ni (pak cik ni x nampak ke?) da pnjng die cerita, kami pun bagi duit, pastu mata die pun t'buka, (laa, igntkn mintak derma untk orang buta, rupenye pak cik x bute pon) ok.


SITUASI 3
da kenyang makan, tp x mampu nk habiskan sbbnye sngt bnyk kejadian yg berlaku, jam da nk pukul 10, kitorang pun nk gerak ke Putra, keluar je dari McD, ade sorang lelaki lagi bertopi yg penuh dengan barang duk kat tepi smbil bercakap sorang diri dn duk m'garu.. aku pun ajak azie ke tepi, aku kate "zie, laki ni pun pelik jgk, tp penah doh napok die" huh, azie kate "hmm, bnyknye la bende2 yg menakutkn dn pelik mlm ni"..kitorang pun cpt2 jalan ke putra, da smpai dengar pengumuman bus Adik Beradik.. sepnjang p'jalanan kami cukup tido,.


Amin, selamat sampai di rumah.. tu la alkisah 3 SITUASI yg berlaku malam blk ke kampung.. 

No comments:

Post a Comment