Monday, January 3, 2011

hari pertama sekolah

salam hari isnin, 03.01.11

hari ni hari p'tama sklh untk bdk2 yg msh b'sekolah..
teringat aku waktu mula2 aku m'jejakkn kaki ke sekolah.. masa drjh 1 aku pegi SK Sultan Sulaiman 2, kat bndr KT sbbnyer :
1. umie & ayah keje kat bndr
2. dkt dgn taska, sng lps blk kelas terus naik van g taska (taman asuhan kanak2).. yg aku x ley lupe mesti berebut naik van sbbnyer nk duk dpn,. MySpace
mase daftar aku masuk kelas 1 Kenanga, pastu kene duduk dlm kumpulan kecil sbbnya mngkin masa tu nk kurangkn rasa takut kalau duduk sorang2, jd duduk dlm kmpln ni better la kut..

pastu masa drjh 3, aku pum pndh ke SK Tg. Ampuan Mariam yg lbh dkt lg dgn tmpt keje umie & ayah., aku pindah tu sbb :
1. kat sekolah ss tu, bdk drjh 3 kene sklh sesi petang, jd lmbt blk umah sbb kene tgu aku abis kls smpai pukul 6
mase masuk sk tg ampuan tu aku duk d kls 3 Biru atau name lainnyer 3 Balqis.. dlm kls tu aku jupe kwn lame aku mse tadika 'tengku' yg sekelas dgn aku jgk, kire ok lar.. mase drjh 3 ni, trend die, cikgu ltk murid perempuan sblh mrd lelaki.. hahaha MySpace malu lar, wlpn bru drjh 3.. hohoho
alhamdulillah akhirnye aku b'jaya jgop abiskn drjh 6 di sekolah tu..

thn 2002, aku pum dah form 1.. g la m'dftr di Mrsm Yt-Besut,. tu lar first time aku g sklh yg agk jauh dr umah lbh krng 1jam 45min p'jlnan dr umah aku.. mmg sedey, kene tinggal duk kat asrama dlm dorm.. menitik air mata mase famili da nak balik.. huhu MySpace tp aku buat2 kental je lar, pastu g dewan makan sorang2., layan perasaan
baru je setahun aku kat besut, pastu dpt thu yg mrsm tu kene tutop n kami orng sume ni kene pndh.. time tu, aku da fom 2, kene pndh mrsm k.lipis, fom 3 mrsm muadzm, fom 5 plop ke mrsm kt.. mmg sedey giler ah.. kene pisoh ngn seniorsss2.. yg plng sedey bile 'Farewell dinner' bile MPP wat slide show yg t'sayat2 hati ni.. MySpace

awal tahun 2003, aku dn kengkawan pum pndh ke Mrsm Kuala Lipis.. jauh gilosss,,, dn tu lar fisrt time aku g k.lipis.. sekali lagi kene tngl d famili.. mcm2 pengalaman yg aku x leh lupe kat lipis ni., yg mmg sngt dasat antarenya :
1. aku kene solat b'jemaah ramai2 kat padang tmpt 'roll call' sbbnye x g surau ikut waktu.. mase tu mmg malu,, sbb solat kat tmpt umum, jd tontonan stdnt n warden plop tu.. ade jgop yg x lps peluang amik gambor segale.. huhu MySpace
2. aku kene blk jalan KAKI AYAM dr blok akademik ke hostel.. sbbnyer aku pkai selipar x pakai sandal.. mslhnyer bkn aku sengaja x boh pkai sandal, tp mlm kejadian tu jgop sandal aku kene curi, masa blk dr surau.. eee,, geram btol.. sape lar agaknyer pencuri sandal tu,.. hmm

bersambung...

No comments:

Post a Comment