Friday, June 29, 2012

... sudah dekat!

9 Syaaban 1433 bersamaan 29 Jun 2012.


assalamualaikum!


1. sedar sedar da seminggu aku kat SKPJ buat internship. 
2. sedar sedar da masuk semester 8 degree, yg b'maksud "aku la plng senior!! haha" da pon final year
3. sedar sedar da umur 23 thn 5 bln hari ni..
4. sedar sedar....


bnyk perkara yg kita buat kdng2 kala kita x sedar pon benda tu da berlalu. bila muhasabah diri sorng2, barula terfikir, "ooo.... da berlalu bnyk benda dalam hidup ni"


5. sedar tak sedar Ramadhan bakal muncul lagi. Subahanallah, semoga kita semua dapat bertemu Ramadhan kali ni, da dpt melipat gandakan amalan dgn lbh baik dari tahun2 sebelumnya. InsyaAllah. 


2 3 hari yg lps, aku pegi bank in duit. pastu singgah kjp kat 7E. tetiba, terpandang kat majalah Anis, ade 2 isu, satu cover Ana Rafali, yg satu lg, cover Ustaz Don.. "nk beli yg mane eh? yg isu cover ana rafali mcm best.. tp cover yg satu lg Ustaz Don,.. hmm.."  tp dlm hati nk yg ustaz don la.. hee :)) sape2 yg tak beli lagi, blh la dptkn di pasaran. tema mjlh isu ni psl "Ramadhan Sudah Dekat".. 


sebelum Ramadhan, Rasulullah S.A.W mengajar para sahabat doa khas :





topup diri kita dengan ilmu puasa, dari pelbagai sudut. supaya ibadah puasa yang kita jalani akan lebih terasa kenikmatannya dan diberkati. dalam ibadah puasa itu sendiri terangkum ilmu tauhid, tasawuf, akhlak dan syariat. puasa membuatkan kita mentauhidkan Allah SWT, mendidik akhlak supaya lebih bersabar, menepati rukun dan kaedah yang betul dengan amalan puasa.>





1 comment:

  1. nice..... ^_^............ mark ................ mark.............LOL

    ReplyDelete