Sunday, June 19, 2011

"kepale ribut"

salamualaik,
skrng da b'online di kolej kediaman terchenta.. (uweee)
no more holiday.. huuu, sedey jgk dua tiga hari ni, tp tahan je la ayer mate ni, kuat kuat!!


aku nk tanye kampung sape yg tekene ribut semalam..
sbbnyer, semalam aku n famili g kuor mkn, umie ajok sempena hari bapa n aku da nk blk hostel (perasan la kot), pastu masuk je dlm kedai, ribut.. ya Allah, tuhan je la tahu, takot, memang takot.. huuuuu
sume orang kat kedai tu pon, snyp sunyi, yg bunyi hanye hujan ribut petir je kat luor.. mase tu aku baru je hajat nk minum air bandung laici, tp da ujan, mcm x shesuai je minum air batu, so aku 3 beradik pon pakat minum teh je.. 
pastu ade pulop kejadian lucu yg berlaku kat kedai tu..si bongsu adikku ni order la nasi goreng U.S.A. pastu abng waiter pun mari ato mkanan, ye pon kate.. "nasi goreng UK ade sini?" heee hehe, haaa.. mmg klako.. x penoh lg aku dgr nasi goreng UK, tp blh plop nasi goreng USA jd nasi goreng UK.. ^_^


siap makan sume, ujan dah reda sikit, kitorang pon cpt2 msk kete n nk blk.. masyaAllah, spnjng perjlanan pulang tu, mcm2 tngk kemusnahan kecil, gerai burger, grai srt kabor sume t'balik.. b'tebangan habis.. yg plng dasat, ade kedai mkn, tercabut sume atap, kerusi meja tunggang langgang.. ooo, bnyk tu.. lbh krng stngh jam smpai umah, ade pokok terbalik btl2 dpn rumah aku, dn mnyebabkan x dop bkln letrik smpai skrng.. (msj cngoh d rumah) huuu, sume pakat tdo dlm glp dn panas. 


tido b'temankn lilin....

esoknye ayah aku pon da bising "umie, pokok ceri t'balik," sume pakat b'gegas g tngk pokok ceri tu.. huuu, mmg sngt dasat t'balik.. mujur x terbalik ats umah, kene tmpat kain baju jer.. jom tngok O_O



hmm, ni baru ribut kecil je berlaku, tp da macam2 terbalik.. masyaAllah.. pagi tu, langit cerah, x hujan da, sume pakat membersihkan kwsn rumah masing2... alhamdulillah.. 




rasa hati ; da kembali bosan d asrama.. huu











No comments:

Post a Comment